تیم ملی والیبال روی دور باخت؛ دریغ از یک پیروزی
  • خرداد 6, 1403 ساعت: ۱۰:۱۹
  • شناسه : 82784
    0
    تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها نتیجه را به کوبا واگذار کرد، هرچند عملکرد بهتری نسبت به دیدارهای قبلی داشت.
    پ
    پ

    تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه ششم خرداد در سومین مسابقه خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها به مصاف کوبا رفت و سه بر یک مغلوب این تیم شد.

    مردان والیبال ایران در ست دوم این دیدار ۲۵ بر ۱۴ به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۱ نتیجه را واگذار کردند تا سومین ناکامی خود را در هفته نخست تجربه کنند.

    موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه و آرمان صالحی استفاده کرد.

    در ست نخست اولین امتیاز به تیم ایران رسید. رقابت دو تیم تا امتیاز نهم برابر پیش رفت اما کوبا نتیجه را ۱۴ بر ۱۰ به سود خود کرد تا پائز درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز ۲۱ بر ۲۰ به سود کوبا، سرمربی این تیم درخواست وقت استراحت کرد تا از کاهش اختلاف پوئن‌های دو تیم جلوگیری کند و این تاکتیک موفق بود که تیم ایران نتیجه ست نخست را ۲۵ بر ۲۰ به کوبا واگذار کرد. چهار امتیاز پایانی این ست در حالی به کوبا رسید که روبرت لندی سیمون سرعتی‌زن و کاپیتان تیم کوبا در خط سرویس قرار گرفت.

    در ست نخست کوبایی‌ها در همه فاکتورها بهتر از تیم ایران عمل کردند و ۱۴ امتیاز از حمله، دو امتیاز دفاع و سه پوئن سرویس به دست آوردند. این داده‌ها برای ایران ۱۲ حمله و یک دفاع بود. در این ست جواد کریمی و محمد بربست نیز به میدان رفتند.

    در ست دوم تیم ایران شروع بهتری نسبت به کوبا داشت و در امتیاز پنجم، سه پوئن از کوبا پیش افتاد که خسوس لوپز مجبور به گرفتن وقت استراحت فنی شد. پائز در صحبت های خود با بازیکنان ایران تاکید داشت که قدرتی بازی نکنند و از هوش خود استفاده کنند که انجام این خواسته سرمربی منجر به کسب امتیازات بیشتری برای تیم ایران شد و مردان والیبال کشورمان در امتیاز یازدهم، اختلاف پنج امتیازی با کوبا داشتند.

    تیم ملی والیبال ایران در این ست به اختلاف ۱۱ امتیاز با کوبا هم رسید و در نهایت ۲۵ بر ۱۴ به پیروزی رسید تا دومین ست برده خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ را تجربه کند. مردان والیبال ایران در ست دوم ۱۳ امتیاز از حمله، یک پوئن از دفاع و سه امتیاز سرویس به دست آوردند تا تمامی داده‌های آماری به سود ایران تغییر کند.

    در ست سوم جدال دو تیم به صورت برابر پیش رفت اما کم کم دریافت اول تیم ایران با مشکل روبرو شد و کوبایی‌ها در امتیاز دهم، چهار پوئن از ایران پیش افتادند. ملی‌پوشان در ادامه تلاش زیادی برای جبران کردند و در امتیاز نوزدهم موفق به تساوی با کوبا شدند، اما دوباره کوبا دو پوئن متوالی به دست آورد و پائز درخواست وقت استراحت فنی کرد. در نهایت تیم ایران نتیجه این ست را ۲۵ بر ۲۱ به حریف واگذار کرد تا از نظر ست شماری دو بر یک از کوبا عقب بیافتد.

    ست چهارم این دیدار نیز با برتری تیم ملی والیبال کوبا پیگیری و با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود حریف به پایان رسید تا در مجموع تیم ملی والیبال ایران سه بر یک نتیجه را به حریف قدرتمند خود واگذار کند.

    ملی‌پوشان والیبال ایران در مجموع در این مسابقه بهتر ظاهر شدند و در سرویس، دریافت و توپ‌گیری عملکرد بهتری نسبت به دیدارهای قبلی خود داشتند به گونه‌ای که تیم کوبا رو اذیت کردند و به مرز باخت رساندند.

    اندرسون کاکادور از برزیل و یوراج موکی از اسلواکی داوران اول و دوم این مسابقه بودند که به مدت ۱۰۷ دقیقه طول کشید.

    تیم ملی والیبال ایران ساعت ۲۴ روز دوشنبه هفتم خرداد یعنی حدود کمتر از ۱۹ ساعت دیگر در چهارمین و آخرین دیدار هفته نخست خود به مصاف آرژانتین می‌رود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.