تشکیل پرونده قضائی برای سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور
  • خرداد 22, 1403 ساعت: ۱۴:۴۷
  • شناسه : 83032
    3
    سخنگوی قوه قضائیه از تشکیل پرونده قضائی برای سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور خبرداد و گفت: بلافاصله بعد از وقوع حادثه هیأتی توسط سازمان قضائی نیروهای مسلح مأموریت پیدا کرد تا موضوع را دنبال کند.
    پ
    پ
    سازمان یافته و هدفمند نسبت به بردن پول مردم اقدام می‌کنند وقتی موضوع به دستگاه قضایی کشیده می شود، اموالی که از این افراد بدست می آید، تکافوی لازم را برای جبران مالباختگان نمیدهد، لذا دستگاه قضائی به چه نحو می تواند حقوق مالباختگان از میزان مال کشف شده را بدهد که در این زمینه روش های‌مختلفی وجود دارد.
    جهانگیر گفت: در خصوص پرونده کوروش کمپانی ۷۱۰۰ شاکی با مطالبه ۲۰۰ میلیارد تومان شکایات خود را تقدیم دادسرا کردند و دادستان تهران دستور داد تا از همه ظرفیت های قانونی استفاده شود تا در همین مرحله با شناسایی اموال و فروش آنها بتوان حقوق مالباختگان را تامین کرد.وی گفت: املاکی از متهم‌ در اصفهان شناسایی شده و تعدادی خودروی مدل بالا در کیش و تعدادی هم در امارات شناسایی و توقیف شده اند. از طریق مراجع بین المللی و اینترپل نسبت به شناسایی و دستگیری متهم اقدام شده تا به کشور بازگردانده شود و دستگاه قضایی با حساسیت ویژه موضوع را دنبال می‌کند.آخرین وضعیت پرونده سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت فرش‌های کاخ سعد آباد گفت: در رابطه با این موضوع در مرجع قضایی مرتبط پرونده تشکیل شده و افرادی به عنوان مطلع احضار شده‌اند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است.وی ادامه داد: برخی از این فرش‌ها که مدعی بودند به سرقت رفته است در دستگاه‌های دولتی پیدا شدند و از این منظر اصولاً بحث سرقت اتفاق نیفتاده و موضوع این است که بدون رعایت تشریفات قانونی و ضوابط و مقررات اصطلاحا سهل‌انگاری شده است.سخنگوی قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های بعدی نسبت به مابقی فرش‌ها نیز اقدامات مقتضی صورت گیرد.جهانگیر اضافه کرد: این موضوع برابر قانون پیگیری قضایی می‌شود و در عین حال اگر سهل‌انگاری شده نیز مشخص شود که نتیجه چه بوده است تا به اطلاع مردم برسد.
    سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده مربوط دستگیری شبکه قاچاق دارو گفت:دستگاه قضایی نسبت به کالاهای سلامت محور به ویژه دارو حساس است چرا که این اقلام با سلامت مردم مرتبط هستند. باید به نحوی عمل شود که اخلالی در نظامی دارویی کشور ایجاد نشود.وی افزود: تا کنون برای ۸ نفر کیفرخواست صادر و پرونده آن ها به دادگاه ارسال شده و در مرحله پیگیری قرار دارد و در وقت مقتضی اطلاعات در خصوص پرونده اعلام می شود. جهانگیر گفت: البته این نکته را هم باید در نظر داشت که حجم فعالیت این شبکه به قدری نبوده که منجر به نگرانی مردم شود. در حوزه سلامت و داور همه دستگاه ها کوشش می کنند تا از طریق جعل اسناد سلامت مردم به خطر نیفتد.جزئیات رای صادره برای 4 متهم پرونده قتل مهرجوییجهانگیر در رابطه با آخرین وضعیت پرونده قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش گفت: پرونده در استان البرز رسیدگی و منجر به صدور حکم بدوی شد. این پرونده دارای چهار متهم است که متهم اول به دو بار قصاص ، متهم دوم به تحمل ۲۰ سال حبس و شلاق تعزیری، متهم سوم به تحمل ۲۰ سال حبس و متهم چهارم به دلیل نوجوان بودن به ۵ سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شدند. وی افزود: از رای صادره فرجام‌خواهی و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده و در حال رسیدگی است؛ هنوز رای قطعی صادر نشده؛ از همین رو از اعلام جزییات بیشتر پرونده خودداری می‌کنیم.
    تشکیل پرونده قضائی برای سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در خصوص حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور و همراهان ایشان پرونده‌ای در دستگاه قضا تشکیل شده است؟ گفت: ضمن عرض تسلیت مجدد بابت وقوع این حادثه ناگوار که همچنان مردم نسبت به این حادثه بزرگ سوگوار هستند؛ باید عرض کنم بلافاصله بعد از وقوع حادثه هیاتی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح ماموریت پیدا کرد تا موضوع را دنبال کند و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.جهانگیر افزود: ضابطان در حال جمع‌آوری ادله و گزارشات نهایی هستند و به محض تکمیل تحقیقات و ارائه به دستگاه قضایی موضوع پرونده با تمام ابعاد پیگیری و در وقت مقرر اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
    منبع: فارس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.